Autootje testen...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu Autootje testen...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu

Autootje testen......

Door: Peter Bak

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 April 2007 | Australië, Sydney

Hallo weer!

Zit nu weer ff lekker in een stad genaamd Adelaide in een hostel en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Het is ook niet zo'n drukke stad als bv Sydney en je zit hier ook echt tussen de bergen, goede combinatie van stad en natuur. Mijn autootje heeft me hierheen gebracht(800km) vanaf Healesville(Melbourne) zonder (grote) problemen dus hij doet het goed...

Na een week lekker bij Ineke en Walter in huis geslapen te hebben ben ik dus gaan rijden(in mn eentje) richting Aidelaide(eindbestemming:Perth), omdat het druivenplukseizoen een beetje voorbij is en ik een heel goed gesprek met mn moeder heb gehad die terecht zei dat ik in mijn oude routine aan het terugvallen was; Werken, werken, sparen, sparen ipv genieten van(t leven) de vrijheid die ik hier heb dus besloot ik zsm weer verder te gaan ipv in de buurt ander werk te gaan zoeken wat ik eigenlijk van plan was...

Reed weg op zaterdag 31maart als eerste naar Torquay, waar ik in t donker aankwam en een plekkie zocht om mijzelf en mn auto ten ruste te leggen.
Dit was gelukt, maar s'ochtends werd ik wakkergemaakt door een parkofficer die mij een boete gaf voor slapen op openbaar gebied, 75euro(om dat terug te verdienen moet ik dit dus vaker gaan doen he)... Stond ik in een national park en er hadden mensen gebeld om te klagen!

Toen ben ik gelijk maar verder gereden de Great ocean road op, men zegt dat dit de mooiste combinatie weg/omgeving is van Australie. Nu verwacht een mens daar dan ook veel van en vond ik het dus tegenvallen, maar dat kwam misschien ook omdat het zwaar bewolkt was (en ik nu zo'n ontzettend ervaren wereldreiziger ben:-D). Het was gewoon weer een(commerciele) weg langs de zee. Op een gegeven moment zag ik geen great ocean rd bordjes meer en dacht ik dat ik verkeerd gereden was, maar ik was er alweer voorbij, en toen begon het weer iets mooier te worden;-)(bv Beachport). Uiteindelijk kwam ik in Portland terecht waar ik een campingkie gepakt heb.

Volgende dag verder gereden naar Adelaide langs Mount Gambier wat een stad is met mooie craters en meren(Blue lake) wat totaal onverwachts kwam, want het was gewoon toevallig op mn weg dus dat was wel relaxt! Daarna kwam ik op een 300km lange weg te rijden in the middle of nowhere met de zonsondergang erbij, dat was ff genieten, maar deed me wel denken aan de weg naar Perth van ruim 3000km die ik nog te gaan heb, waar ook weinig mensen zijn, dus misschien niet echt leuk is om alleen te doen...
Toen het donker werd ben ik afgeslagen naar een camping en moest ik eerst nog een kilometer over een gatenkaas dirtroad rijden(wat mn autootje niet zo fijn vond:-() en toen stond er in een keer een gebouw waar ik een warm bakkie koffie kreeg(het is heel koud hier s'avonds) van een stel aboriginals en die vertelden me dat er nog een groep mensen hier overnachtten en dat bleken gewoon belgen te zijn! Vrij toevallig weer dus een flesje pinot noir opengetrokken en toen heb ik bij hun in het hutje geslapen en hebben ze de volgende dag mn ontbijt betaald(gewoon dronkenvoeren en dan komt t wel goed:-D) en hebben we na t ontbijt nog een wandelingetje gemaakt langs allerlei planten waarbij werd uitgelegd waar je ze allemaal voor kunt gebruiken(bv tegen muggen of diaree enzo).


Hierna weer alleen verder gereden naar het zuidwesten(Victor Harbor) via de kust waar ik eerst nog langs het stadje Tailem Bend kwam, waar mensen een stad hebben nagebootst uit de 19e eeuw en sinds ik het boek De fatale kust(over australie, hoe t land is opgebouwd en ontdekt door hollanders, wat trouwens bijna geen enkele australier weet) aan t lezen ben heb ik daar ff een kijkje genomen om er een beetje een beeld bij te krijgen en dat was erg leuk.

Volgende dag kwam ik aan in Adelaide en heb daar het hostel 'My Place' geboekt en kon ik mn auto gratis stallen op hun parkeerplaats, heel relaxt(het is hier net zo moeilijk als in nederland om te parkeren in de stad). Al gauw voelde ik me best thuis daar, lekker schoon, veel leuke mensen en het is een vrij klein hostel(cap. 50 mensen) wat het een stuk intiemer maakt.

Het plan was om een briefje in een aantal hostels op te hangen om mensen te vinden die met mij mee willen rijden naar Perth, maar na een dag in dit hostel had ik al zeker 6 kandidaten!
En omdat ik het vrij goed kan vinden met een aantal(en nog een van hun heeft een auto) hebben we besloten met zn zessen, Remco(NL), Merijn(NL), Katrin(D), Andy(F), Martine(F) en ik(NL) met 2 auto's naar Alice Springs(in het midden van de outback) en daarna naar Perth te rijden, we blijven waarschijnlijk niet alle 6 de hele weg bij elkaar maar we starten gewoon samen en zien wel hoe het gaat(heerlijk toch)...

Ook liep ik op een dag(donderdag 5april) ff in t park hiero in Adelaide en toen zag ik opeens 2 bekende gezichten, Jan(alias Joost, Unie) en Wouter! Twee gasten die ik in NZ heb ontmoet echt totaal toevallig, dus hebben we ff gechilld, later ook nog ff met Wouter's moeder, vader(die hier tijdelijk woont) en zusje, heel gezellig, en zijn we s'avonds uitgegaan, ook met een paar mensen van mijn hostel toen we er achter kwamen dat alle barretjes om 0.00uur dichtgingen ivm pasen(je zou toch denken dat ze dan juist opengaan omdat iedereen op goede vrijdag vrij is, maarja, zal wel iets australisch zijn), vrij jammer...


Morgenochtend(de 10e) om 6.00uur zijn we van plan te vertrekken,
so wish me luck!!
Ga nu echt naar the middle of nowhere en heb er zin in...
De foto's gaan alleen deze x niet lukken dus die komen weer met het volgende mailtje!
Tot de volgende x weer en rustig aan,
Greetz and kisses...

Ps, fijne 17e verjaardag Esther, Gefeliciteerd, hoop dat je een leuke dag enzo krijgt!

  • 13 April 2007 - 07:02

    Mark :

    Hey Bakkie!!

    Leuk om te horen dat het goed gaat met je! Wat je gaat doen klinkt echt superavontuurlijk, heel gaaf! Nou veel succes en doe voorzichtig!

    groetjessss

  • 13 April 2007 - 17:10

    Esther:

    Lieve peter! dankje wel en k heb een hele leuke dag *meer weekend* gehad!
    en Heel goed dat je de wijze raad van je moeder hebt opgevolgd! Want als je er eindelijk bent *in australie* moet je natuurlijk wel het land goed bezichtigen...., en als je weer hier bent kun je weer volop gaan werken en dan heeeeel hard sparen., voor een vervolg reis naar australie of een ander wonderbaarlijk land!
    Verder begin ik je wel een beetje te missen hoor.., met verjaardagen enz! Maar k ben blij dat je het onbekende ingaat en leuke dingen mee maakt!

    Verder krijg je van iedereen hier in het *saaie* Sittard de groeten en heel veel plezier:)

    Veel liefs Esther

  • 20 April 2007 - 15:19

    Diane:

    Petertje, klinkt allemaal nog steeds erg goed!! Ben weer helemaal op de hoogte! Succes weer verder.

    Liefs Diane

  • 24 April 2007 - 10:46

    Leroy En Jacqueline:

    HeEe Bakkie

    ik dacht dat je er niet meer was zo lange
    tijd niks gehoord. Ik zat meteen aan die docu te denken op discovery van die gestrande toeristen in de woestijn maar je zat dus gewoon lekker bij iemand in een huisje fruit te plukken wat heb je het toch zwaar daar hmhmhm maar ik hou je site in de gaten om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes veel plezier daar.

    Gr Leroy

  • 04 Mei 2007 - 09:31

    Mart:

    Daggg grote vriend uit Sydney :)
    Alles goed mannetje van me? Mij wel, ondertussen weer een week thuis en het bevalt me wel. De vakantie gaat thuis gewoon weer op de zelfde manier verder! ;)
    Heb me ondertussen aangemeldt bij de HU, ben ook nog eens naar een kamer op zoek in Utrecht, wanneer ik die gevonden heb gaan we ff bieren man!
    Peet, ik spreek je snel weer man! Geniet van je reis!!

    Xje Mart (www.mozzies.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Dag Vrienden, Dit is 'm dan, mijn dagboek vanuit (ehm) voornamenlijk Australie. Ik hoop hier mijn avonturen te kunnen bijhouden zodat jullie een beetje op de hoogte blijven en ik het natuurlijk ook allemaal een beetje onthoud want het belooft een beweeglijk jaar te worden! Het zou ook leuk zijn als jullie af en toe een berichtje achterlaten zodat ik ook een beetje op de hoogte blijf van eventuele ontwikkelingen in dat koude kikkerlandje en natuurlijk (niet te vergeten) hoe het met jullie gaat!!! Dus meld je mailadres ff aan dan verliezen we elkaar niet uit het oog, figuurlijk gesproken dan he!

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 20377

Voorgaande reizen:

09 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: