knaken verdienen!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu knaken verdienen!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu

knaken verdienen!!

Door: Peter Bak

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juni 2007 | Australië, Perth

Ey! It's me...

T plan was om 2,5 maand hier in Perth te gaan werken, maar zit hier
nu ruim 1,5 maand en heb het wel weer gezien! Tis hier hartstikke
koud, 20 graden:) met een ijzige wind en als de zon ondergaat onder
de 10 graden(T is hier verdomme kouder dan in mn eigen landje, nu
kan dat natuurlijk nooit de bedoeling zijn). Tijd om het warme weer
weer op te gaan zoeken dus! Vertrek deze week noordwaarts richting
Broome/Darwin. Heb mn autootje ff een beurtje gegeven dus we kunnen
er weer tegenaan.

Deze keer heb ik niet zo gek veel te vertellen;
Na hier in begin mei aangekomen te zijn met Remco en Katrin waren
Remco en ik er na een week in geslaagd een goede baan te vinden in
de bouw. Een appartementje hebben we nooit gevonden, is vrij
moeilijk hier voor reizigers ivm een contract dat je moet tekenen
waarin staat dat je 6 maanden zal blijven.

De oplossing daarvoor had ik vrij snel gevonden; werken als
nightmanager in een hostel(Aberdeen Lodge) wat ik dus ook 4 weken
heb gedaan voor gratis accommodatie en wat extra geld.

De laatste 1,5 maand bestond voor mij dus vooral uit elke dag
6.00uur opstaan(meestal6, soms 7 of 5 dagen per week), naar mn
werk(begon 7.00uur);
Ik werkte voor een klein familie bedrijfje die hoofdzakelijk
commercieel werk doen voor scholen in Perth, voornamelijk aan
dakgoten(vervangen en repareren) en af en toe ook wat timmermanswerk
zoals veranda's bouwen en ook hebben we een paar keer betongestort
om een oprijlaan te maken voor een huis, kortom heb wel weer wat
geleerd hier!

Was meestal klaar met werken rond 16.00uur om vervolgens terug naar
mn hostel te rijden om het kantoor te openen van 16.30uur tot
20.30uur voor mijn "managers" baan.
Dit bestond uit mensen inchecken, uitchecken, problemen oplossen,
zorgen dat ze betalen, informatie geven(ook telefonisch), lastige
klanten eruitschoppen(jaja, ook dit is gebeurt) en gewoon de hele
avond en nacht opletten of alles goed verloopt en iedereen zich
gedraagt(Oh ja, en mezelf betalen natuurlijk:D).

Nu hadden we echt een gezellige groep in het hostel, maar zoals dat
gaat als je reist blijft dit nooit lang zo en sinds 2 weken is het
hier echt maximaal saai(Remco en Katrin zijn ook 2weken geleden
vertrokken, net als nog 20 anderen). Ik ben toen hier gebleven om
meer geld te verdienen en was van plan tot eind juli te blijven,
maar ik zit hier natuurlijk voor mijn plezier(duurt bij mij elke x
iets langer om dat in te zien;)) en ook daarom vertrek ik deze week.

Op mijn vrije dagen heb ik vooral uitgerust, naar de Botanic Gardens en Kings Park(elke grote stad heeft dit soort grote parken, met veel
bloemen, planten en uitzichtpunten), naar het strand(dat kun je in
nederland dan weer niet zeggen, lekker in t zonnetje in de zee
zwemmen als het winter is!) en een keer naar de
Fremantle(nabijgelegen stadje) Market dus dit was echt puur een
werkverblijf, maar nu moet ik zeggen dat er ook vrij weinig te doen
is in Perth zelf...

Heb ook weer wat fotootjes geplaatst...
Volgende keer zal mn verslag ongetwijfeld wat interessanter zijn dus tot dan!!!

Kus

  • 29 Juni 2007 - 12:23

    Mama:

    Ik heb je telefoonberichtje gekregen en zorg voor het doorsturen van alles....goed dat je weer verder gaat en veel plezier.We wachten weer op je volgende bericht. Hier is het echt koud nu, regen,regen,regen en 14 graden, dus je 20 graden is altijd meer!
    Liefs en KUS

  • 29 Juni 2007 - 14:18

    Esther:

    Heej peter!!:)

    Je hebt een geweldige voorstelling van Anita gemist!!:) Maar jij vermakat je daar natuurlijk ook wel. En nu heb je tenminste weer geld.., om verder te gaan genieten!! Verder is het hier op het moment ook niet z'n heel mooi weer maargoed:p Mijn school is nu eindelijk voorbij, en ik ben over!:) en over 20 dagen ga ik naar Engeland! Om daar 3 weken te feesten! En dan komt het toch weer dichterbij dat de school weer begint! Jammer genoeg!

    Veel pleizer!

    Kusje esther en familie

  • 29 Juni 2007 - 14:19

    Esther:

    Oja! Wat heb je nou met je oog gedaan? Op die foto? je maakt me nieuwsgierig!

    Kusje es

  • 30 Juni 2007 - 12:37

    Mama:

    Je post, oa foto's zijn aangekomen. En ik heb ook bijna vakantie. Daarna aan de volgende voorstelling werke. Die kun je wel zien...
    Kus ,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Dag Vrienden, Dit is 'm dan, mijn dagboek vanuit (ehm) voornamenlijk Australie. Ik hoop hier mijn avonturen te kunnen bijhouden zodat jullie een beetje op de hoogte blijven en ik het natuurlijk ook allemaal een beetje onthoud want het belooft een beweeglijk jaar te worden! Het zou ook leuk zijn als jullie af en toe een berichtje achterlaten zodat ik ook een beetje op de hoogte blijf van eventuele ontwikkelingen in dat koude kikkerlandje en natuurlijk (niet te vergeten) hoe het met jullie gaat!!! Dus meld je mailadres ff aan dan verliezen we elkaar niet uit het oog, figuurlijk gesproken dan he!

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 20375

Voorgaande reizen:

09 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: