Airlie naar Sydney en Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Bak - WaarBenJij.nu Airlie naar Sydney en Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Bak - WaarBenJij.nu

Airlie naar Sydney en Thailand

Door: Peter Bak

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Ok, dit is m dan echt, mn laatste berichtje en niet eens meer vanuit Australie, maar Thailand.

Was de laatste keer gebleven bij de Whitsunday Islands(donderdag 27 september) en zij toen dat het vrij mooi zou moeten zijn.
Nou, dat klopt aardig! De witste stranden die iig ik ooit heb gezien, speciaal siliconenzand ligt daar...(zie foto's)
De enige die hier eenmalig zand vandaan heeft mogen halen voor een hoog bedrag is de NASA die het gebruikt voor speciale lenzen voor sattelieten.
Als je ook een beetje met je meeneemt krijg je een flinke boete, er zit nog wat tussen mn zonnebril, duss...
Ook gesnorkeld tussen het mooie koraal en de vissen van het Great Barrier Reef, lekker dagje dus.

Vanuit Airlie beach(waarvandaan je naar de withsunday Islands gaat) ben ik met Maria dan weer verder zuidwaarts gaan rijden. De volgende stop vanaf hier is Fraser Island en zoals jullie weten:) ben ik hier al geweest tot aan Sydney dus voor mij niet echt meer iets nieuws(zie een van de eerste berichten waar ik van Sydney tot aan Fraser Island reis en weer terug voor kerst en oud en nieuw) vanaf hier, maar voor Maria was het de eerste keer dus lekker rustig aan gedaan voor haar, ja, zo ben ik:D..

Onderweg hebben we Gemma bezocht in Byron Bay, die is helemaal ingeburgerd daaro, woont gewoon op kamers in best een vet huis( waar ze ons ook een paar dagen onderdak heeft gegeven) en heeft haar vrienden daar en alles dus die blijft waarschijnlijk niet lang in Nederland als ze weer terug is...
En toen natuurlijk nog een keertje naar Nimbin, de enige plek in oz waar je soort van legaal(niet legaal, maar gedoogd) wiet kunt halen en vervolgens uiteraard een paar relaxte dagen gehad;)... Verder niets speciaals in reisopzicht wat ik nog niet verteld had in het vorige bericht over de oostkust, wel een hele relaxte tijd gehad met Maria.

Halverwege richting Sydney ben ik dan ook gaan adverteren voor mn auto en heb hem op internet gezet en een ad op mn ruit geplakt. Na een paar dagen kwamen er een paar mensen naar me toe toen we op een reststop langs de weg stonden en zeiden dat ze de auto wilden kopen. De volgende dag belden ze me op en ben ik naar hun huis gereden(in Gloucester) zodat ze de auto konden checken. In hun tuin gekampeerd en de volgende dag met de auto naar de garage geweest en ze waren er zeker van dat ze hem wilden kopen wat voor mij goed uitkwam, want ik had nog maar 6dagen over in oz. Nog een nachtje daar geslapen(nu nog 5 dagen over dus) en de volgende ochtend zouden we alles regelen totdat ze in een keer van gedachten veranderden:( gvrdme! zei ik, teringleiers! dacht ik en snel de auto weer ingeladen en diezelfde dag naar Sydney gereden, waar het onmogelijk is je auto te parkeren zonder bakken met geld te moeten betalen dus die auto verkocht voor 300dollar aan de eerste de beste die hem wilde hebben.

Toen nog 3dagen over om te relaxen en dat dus ook gedaan.
Lekker de stad in slenteren en naar de bios en dat soort praktijken.
24 Oktober hebben Maria en ik dan afscheid van elkaar genomen en is zij naar Nieuw Zeeland gevlogen en ik naar Thailand waar ik nu dus alweer 3 dagen zit...

Op het vliegveld van Bangkok aangekomen(donderdag 25 oktober, 11am) had ik geen idee hoe de kaart van Thailand eruitziet, geen idee waarmee je moet betalen en wat normale prijzen zijn...
Nu is dat voor mij vrij normaal(vind ik leuk, wat extra spanning), maar kwam er al snel achter dat dat in Thailand misschien niet zo slim is....
Meteen wordt je door 10 taxichauffeurs tegelijk aangesproken dus vroeg ik er een waar ik heen moest als ik een plek wilde met niet te veel toeristen en mooie natuur, het oosten zei die en het was ook een travelagent dus ik besloot hem te vertrouwen sinds ik toch ergens moest beginnen en geen idee had hoe de kaart eruit ziet:D.
Hij stuurde me door naar een andere kerel die me doorstuurde naar een andere kerel die geen engels kon die me naar een stad genaamd Pattaya(150km ten oosten van Bangkok) bracht(inmiddels had ik t vertrouwen al verloren). Ik vroeg of hij me naar een info centre ofzoiets(na 10minuten begreep hij t een beetje) kon brengen en hij bracht me naar een travelagency waar ik een hotel kon boeken waar hij me vervolgens heen kon brengen...
Nu kwam ik er al snel achter dat op dit moment de hele wereld mij zag als een domme toerist en iedereen had dollartekentjes in de ogen. De taxichauffeur wilde me 2400bat(thais geld) rekenen en de travelagency, die toen ik vroeg naar een plek met mooie natuur me een foto van een hotel met een zwembad liet zien, 1000bat per nacht(50bat is ongeveer 1euro), nu ben ik ook weer niet dom dus ik begon hard te lachen en vroeg of ik nou echt moest geloven dat reizen in Thailand duurder is dan reizen in oz en ze zeiden ja en toen zag ik er de humor niet meer van in dus trok ik mn pistool en schoot ze allemaal dood... Nou ja, ik was vrij moe en een beetje ziek dus heb de ene 2000(is normaal 1400 hoorde ik later) en de andere 700(is normaal 399 kwam ik later achter) gegeven en ben gaan pitten in het hotel.

Werd voor het donker weer wakker en ben de stad en het strand een beetje gaan verkennen, wat een gekkenhuis!! Pleurisdruk en kan nergens lopen zonder dat er meiden naar me schreeuwen dat ze goedkoop zijn soms zelfs gratis, t strand is ook lelijk en alles is vies en smok.
Wilde 5minuten ff rustig zitten een peukie roken en er zaten alweer twee meiden naast me en vroegen of ze met me mee mochten naar mn kamer en naar europa, had best medelijden met ze dus probeerde een normaal gesprek met ze aan te knopen, onmogelijk... Overal lopen oude blanke kerels met jonge thaise meiden, niet echt iets voor mij hiero.

Dus een bustrip geboekt naar Ko Chang, een eiland in het oosten van Thailand waar ik nu dus zit, tien keer beter, relaxt sfeertje, minder oplichters, mooier strand.
Morgen ga ik het eiland echt verkennen, maar de eerste indruk is goed...

Zo, nu ik bijna aan het einde zit van deze reis, ben ik toch(een beetje, niet echt veel) na gaan denken wat het me opgeleverd heeft(muggebulten, bankrekening in het rood, liefdesverdriet), ben er nog niet helemaal uit, zal er waarschijnlijk achter komen op wat langere termijn..
Heb ik er wat van geleerd? T heeft misschien veel onderstreept wat ik al wist(vliegen zijn irritant). Een ding is zeker, heb nog steeds geen enkel idee wat ik later worden wil, maar vind t wel minder belangrijk nu op de weg naar geluk, ja, wat is nu echt belangrijk... Ach ja, tijd zal t leren

PS. nwe foto's staan erop

Hugs and Kisses

  • 27 Oktober 2007 - 16:26

    Mark:

    Heej Bakkie!!

    Eindelijk kom je weer terug! Misschien niet veel wijzer over wat de toekomst je gaat brengen, maar je hebt wel een supervette reis, en daarmee een ervaring achter de rug! Ouwe, ik heb je gemist en ben blij om je gauw weer te zien..

    groetjes, mark

  • 28 Oktober 2007 - 09:18

    Esther En Fam:

    Heej peter!

    Zeker ben je rijker geworden, niet op je bankrekening maar in ervaringen. En je hebt een stukje mooie wereld gezien dus acht jezelf rijk, want niet iedereen ziet in hoe mooi de wereld is!

    En tot snel hea!

    Kusje es

  • 29 Oktober 2007 - 06:56

    Rem:

    he Bakkie!

    Klinkt goed allemaal zeg.. Ik ga morgen de Whitsundays verkennen. Ben nu dus in Airlie! Heb nog zo'n 5 weken te gaan hier. Geniet van je laatste dagen als backpacker zijnde.. maar ik weet, het is verslavend, dus het zal waarschijnlijk niet je laatste backpack-ervaring worden.

    Alvast een goede en vooral veilige vlucht toegewenst naar het koude kikkerlandje!

    Groeten,
    Rem

  • 31 Oktober 2007 - 07:59

    Jan En Marleen:

    Tot 4 november?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Dag Vrienden, Dit is 'm dan, mijn dagboek vanuit (ehm) voornamenlijk Australie. Ik hoop hier mijn avonturen te kunnen bijhouden zodat jullie een beetje op de hoogte blijven en ik het natuurlijk ook allemaal een beetje onthoud want het belooft een beweeglijk jaar te worden! Het zou ook leuk zijn als jullie af en toe een berichtje achterlaten zodat ik ook een beetje op de hoogte blijf van eventuele ontwikkelingen in dat koude kikkerlandje en natuurlijk (niet te vergeten) hoe het met jullie gaat!!! Dus meld je mailadres ff aan dan verliezen we elkaar niet uit het oog, figuurlijk gesproken dan he!

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 3990
Totaal aantal bezoekers 20369

Voorgaande reizen:

09 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: