van Darwin weer naar de Oostkust - Reisverslag uit Darwin, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu van Darwin weer naar de Oostkust - Reisverslag uit Darwin, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu

van Darwin weer naar de Oostkust

Door: Peter Bak

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 September 2007 | Australië, Darwin

Daar is tie dan!
Waarschijnlijk mn laatste berichtje vanuit Australie(of misschien eennalaatste:D)...

Zit momenteel in Airlie Beach op de oostkust en ga morgen de Withsunday Islands bezoeken wat dan mn laatste activiteit is hiero(buiten mn auto proberen te verkopen en nog een aantal kleine dingetjes om deze reis af te sluiten).
Eerst was de bedoeling vanaf 1 oktober naar Thailand te vliegen, maar heb een paar weekjes langer nodig hier in OZ dus heb ik mn ticket vorige week 2 weekjes opgeschoven naar 14 oktober en kom de 11e van november weer thuis en dan, dan weet niemand wat er gaat gebeuren :).

Dit berichtje liet ff op zich wachten omdat de maand die ik in Darwin gewerkt heb niet echt boeiend was en ik dus vrij weinig te vertellen had. Hielp op de boerderij gewoon waar extra handen nodig waren, het is een Mangofarm en het is geen mangoseizoen(vanaf oktober) dus het was vooral helpen met carambola's plukken(daar hadden ze ook een paar boompies van) en voorbereidingen treffen voor het seizoen, zoals onder anderen gaten in wegen vullen, palen schilderen en een toiletblok bouwen.
In het weekend werd niet gewerkt:( dus ging ik naar Darwin, Katrin opzoeken(meisje waarmee ik reisde) en heb ook veel dvd's gekeken en soms naar t strand, beetje gechilld dus.

Tegen de tijd dat ik weer verder ging van Darwin naar de oostkust was Katrin alweer terug in Duitsland dus heb ik een advertentie opgehangen voor lifters en had al gauw een stuk of 20 reacties! Nu wilde ik geen tijd verdoen en gelijk na mn laatste werkdag vertrekken en heb ik dus nooit met iemand afgesproken maar gewoon de eerste beste 2 meiden(natuurlijk) uitgekozen en ben ik zaterdagochtend 1 september met ze weggereden vanuit Darwin.
Nooit meer doen! Altijd eerst afspreken! Zei ik later tegen mezelf...
Mijn god, wat kan zo'n reis in een keer vermoeiend zijn met een paar van die irritante wijven(ze hebben mijn weblog niet dus ik kan lekker alles zeggen:D).
Aan de andere kant had het ook wel weer wat positiefs, kon gewoon snel naar Cairns(noord-oostkust) rijden zonder rekening met ze te houden en ze betalen toch mee(ik ben echt wel een aardige jongen hoor):)!
Dit heb ik dus ook gedaan, ook omdat er niet veel interessants tussen Darwin en Cairns zit wat ik nog niet gezien heb.

Donderdag 3 september dan aangekomen in Cairns(moest onderweg nog aan de gang met mn auto, koelvloeistofslang lek, dus dagje vertraging) en de volgende dag nog een stukje verder naar het noorden gereden om Cape Tribulation te bekijken en daar die 2 meiden afgezet.
Onderweg naar Cairns(vanuit Darwin) werd het al duidelijk dat dit gebied ontzettend groen en gebergd is en dat in combinatie met zee en strand maakt het uitzonderlijk mooi, het regenwoud stopt op het strand, 20meter bij de zee vandaan,mooooii...
s'Ochtends lekker stukje hardgelopen met de zonsopgang, heerlijk!

In principe wilde ik nu met een noodgang naar het zuiden en nog naar Tasmanie, maar had nu een ander idee in gedachten; Tasmanie overslaan en gewoon rustig aan doen+mn PADI(Open Water Duik Certificaat) halen vanuit Cairns op de Great Barrier Reef.
Zo gedacht zo gedaan en heb toen een vijfdaagse duikcursus geboekt vanaf 9 september, 2 dagen theorie en in het zwembad oefenen en 3dagen op een boot bij het GBR(10x duiken in de zee). Heb de hele cursus gedaan met 2 andere jongens dus bijna priveles(hadden we geluk mee) en de 2e dag zei de instructeur dat het vrij goed ging en ik een deel van het advanced certificate ook gelijk kon halen als ik dat wilde, wilde ik wel dus ook een nachtduik, navigatieduik, diepwaterduik(30 meter) en reef ID kwalificatie gehaald en dat was het wel voor nu, want dit is een vrij dure hobby, maar ga het echt wel vaker doen, het is een hele andere wereld onder water(in zee) en het is net alsof je zweeft, kortom, echt wat voor mij;)...

Na dit alles was het nog ff een dagje nagenieten in Cairns en weer opweg richting Sydney.
Plan was om alleen te gaan rijden deze keer, maar de avond voor vertrek uit Cairns zag ik een hele grappige advertentie hangen bij een internetcafe van een meisje(genaamd Maria) dus ik dacht, humor heeft ze, dus gewoon bellen en AFSPREKEN en kijken hoe het gaat. Diezelfde avond nog afgesproken en klikte best goed dus nu reis ik het laatste stukje met haar.

Van Cairns naar Townsville en de ferry gepakt naar Magnetic Island, niet echt speciaal, maar ik was nog nergens naar een eiland gegaan waar dat op veel plekken rond OZ mogelijk is en anderen dat wel altijd doen en ik er dus achterkwam dat ik dat niet nog een keer hoef te doen.
T is net als Vlieland ofzo, leuk als je rust nodig hebt, maar dat was het dan wel.

Van Townsville(waar ik mn auto illegaal geparkeerd had en dus blij was dat ie er nog stond na 3 dagen) doorgereden naar Airlie Beach waar ik nu dus alweer een paar dagen zit te nietsen, we hebben alleen een Wildlife Park bezocht, die dicht was dus dat maakt t wat spannender:) en morgenavond na mn Withsundays(schijnt een van de mooiste stranden van OZ te zijn) searaftingtour vertrekke we naar??? Ach jah, ik heb het nu officieel opgegeven om te denken over wat ik nu ga doen, we zien t allemaal wel weer, lekker toch.

Ps. heb een naampje voor mn auto(nu ik m bijna ga verkopen..), omdat iedereen het elke keer vraagt hier ga je er automatisch over nadenken(ben echt geen homo), het is GOUWE, 3 in 1, leuk he...........
En heb er ook weer wat fotootjes op gegooit, duss.

Denk dat ik nog wel een keer een berichie schrijf dus nog een keer tot de volgende dan he, kussies!

  • 26 September 2007 - 11:03

    Mama:

    Goed om weer iets van je te horen! Ik ben blij dat het goed gaat en dat je nu een ervaren duiker bent. Ook een heel goed idee om je reisdatum te verzetten. Hou vooral je leven in eigen hand, voor zover mogelijk. Je belastingteruggaaf is goed verlopen, dus dat kun je nog een keer doen....Heel veel plezier en een KUS van Merlin en mij.

  • 26 September 2007 - 17:05

    Gartie:

    Hey Bakkie, leuk weer wat van je te horen. Maak er nog wat van die laatste tijd en we spreken elkaar vast wel weer als je weer in dit kikkerlandje bent.

    Groeten Gerard.

  • 27 September 2007 - 08:49

    Mirella:

    hey pe!
    Joh zo nu en dan lees ik eens wat en je schrijft echt heel leuk!
    Zoveel mooie dingen gedaan en dan zit het er alweer bijna op joh!
    Veemd??maar mischien ook wel weer ff lekker?
    Als je eens tijd hebt hoor ik t graag van je in real life!
    kussie

  • 28 September 2007 - 15:22

    Frank En Babet:

    net als vlieland....haha idd leuk voor de rust. maar we hebben het ook wel gehad hier hoor... maar leuk dat je het nog steeds naar je zin hebt. greetz -x-

  • 29 September 2007 - 08:17

    Mark De Vreese:

    Hey Peet,
    Top dat het je zo goed gaat en dat je er zo van geniet.Nu die auto nog vet verkopen en dan naar Thailand.Maak er nog een paar leuke laatste weken van en we spreken elkaar nog wel als je terug bent.
    Groeten uit Roermond.

  • 01 Oktober 2007 - 22:59

    Willem:

    Hey ouwe,
    Een behoorlijke reis gemaakt sinds Adelaide! En dan nu bijna klaar, moet ook wel raar zijn... Het wennen in Nederland gaat eigenlijk (iig voor mij) wel schrikbarend snel.
    nou jah, ik ga tukken

    later

  • 11 Oktober 2007 - 14:40

    Mark:

    Heej Bakkie,

    hehe...eindelijk komt ie bijna terug! Moeten maar gauw afspreken als je er bent. Alles goed verder=

    groetjes, mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Dag Vrienden, Dit is 'm dan, mijn dagboek vanuit (ehm) voornamenlijk Australie. Ik hoop hier mijn avonturen te kunnen bijhouden zodat jullie een beetje op de hoogte blijven en ik het natuurlijk ook allemaal een beetje onthoud want het belooft een beweeglijk jaar te worden! Het zou ook leuk zijn als jullie af en toe een berichtje achterlaten zodat ik ook een beetje op de hoogte blijf van eventuele ontwikkelingen in dat koude kikkerlandje en natuurlijk (niet te vergeten) hoe het met jullie gaat!!! Dus meld je mailadres ff aan dan verliezen we elkaar niet uit het oog, figuurlijk gesproken dan he!

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 20292

Voorgaande reizen:

09 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: