Raodtrip! Perth-Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu Raodtrip! Perth-Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Peter Bak - WaarBenJij.nu

Raodtrip! Perth-Darwin

Door: Peter Bak

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Juli 2007 | Australië, Darwin

Jaha Hij leeft nog...!!

Zit nu in Darwin weer op zoek naar een baan...
T is hier lekker warm, elke dag 30+ en s'nachts ook iets van 18graden gok ik.
Zal ff vertellen hoe de reis hiernaartoe is verlopen;

Doordat ik vrij plotseling uit perth vertrok(vr, 29juni) had ik niet veel tijd om iemand te zoeken die met me mee wilde reizen.
Nu had ik eerlijk gezegd ook ff niet zoveel zin om weer mensen te ontmoeten, te vertellen wie ik ben en hun verhaal aan te horen(ook dit word je zat op een gegeven moment) en ben ik er dus lekker alleen op uit gegaan en ik moet zeggen, dat had ik nou net ff nodig, wat tijd voor mezelf...

Als eerst richting de Pinaccles, een hoop vreemdgevormde stenen bij elkaar een paar km noordwaarts van Perth en hier begon ook het weer al wat beter te worden! Hier ook blijven pitten(ergens illegaal verstopt) en de volgende ochtend verder gereden naar Kalbarri waar zowaar de zon scheen dus het kon niet meer stuk, ook een prachtige kustlijn. Deze stad(dorp) heeft ook een National Park dus daar de volgende morgen de zonsopgang bekeken bij de river gorges(een gorge is een spleet tussen gebergte vaak veroorzaakt door een of andere aardsverschuiving met in dit geval dus ook een rivier die er doorheen loopt) en doorgereden richting Carnarvon waar het onderweg als een gek begon te regenen(dit stopte ook niet meer de volgende 3 dagen), was ik weer ff terug in de realiteit, zoveel regen heb ik nog nooit gezien, als het hier regent regent het ook goed, jezus(en ja oma, jozef en maria)!, de droogte is voorbij...

In Carnarvon wat boodschapjes gedaan(voor de rest ook niets te doen, vooral niet als het regent) en doorgereden richting Exmouth.
Onderweg de kust opgezocht om wat blowholes(gaten in rotsen langs de kustlijn waar de golven tegenaanklappen en vervolgens het water de lucht in spuiten) te bekijken wat wel indrukwekkender was door het slechte weer(ook windkracht 14) dus het heeft ook weer zn pluspunten:)...
Dacht ik, totdat mn camera ermee ophield na hier foto's van gemaakt te hebben:(. Toen ben ik maar een reststop op gaan zoeken om te rusten en mn camera een kans te geven weer te herstellen(ivm vocht, waarschijnlijk).

Maandagochtend 2 juli verder gereden richting Exmouth via Coral Bay, dit zijn de 2 plekken waar je het mooiste kan duiken/snorkelen in Australie(ningaloo reef) wat voor mij nu niet mogelijk was(oh ja, had ik nog niet vertelt) ivm een nwe tattoo die ik in Perth had laten zetten in de veronderstelling dat ik nog een maand daar zou blijven, maar goed alles gebeurt om een reden zeg ik dan maar;). In Exmouth aangekomen een nwe camera gekocht(zie je verschil in mn foto's?), want mn ouwe deed t nog steeds niet en een camping opgezocht om deze op te laden en eindelijk maar weer eens een douche te nemen:D.

Volgende dag werd ik wakker, kopje thee gezet, sigaretje erbij en het zonnetje scheen weer, wat relaxt! Deze dag gespendeerd in Cape Range National Park(tussen Coral Bay en Exmouth), heel mooi en genieten van het zonnetje natuurlijk, lekker rijden van strand naar strand naar gorge met een muziekkie op, lekker toch.
Eind van de middag doorgereden richting Broome.

Woensdagmorgen onderweg naar Broome bezoekje gebracht aan Karijini National Park waar ze een boel gorges hebben die je kan beklimmen met watervallen erin en allerlei mooie natuur dus ff de tijd voor genomen en hier ook overnacht.
Volgende middag verder gereden en in Port Hedland wat boodschapjes gedaan en een stukkie verder gaan slapen bij een reststop langs de weg(deze leek net een echte camping zoveel mensen sliepen daar). Vrijdag in een ruk(500/600km) doorgereden naar Broome waar ik met Katrin(het duitse meisje waar ik eerder mee heb gereisd) had afgesproken.

Daar aangekomen zijn we s'avonds uit eten gegaan bij de mac(superromantisch, of niet!?) en hebben we een camping geboekt voor een paar dagen. In die paar dagen een beetje rondgekeken in Broome, oa naar de Market en Cable beach.
Zondag zijn we samen verder gaan rijden richting Darwin. Van Perth naar Broome heb ik vrij snel gedaan(is bij elkaar 2500km) binnen een week dus besloten het naar Darwin wat rustiger aan te doen.

Als eerste naar Derby gereden waar het vrij saai is dus een 4WD(natuurlijk) track gepakt door de woestijn naar Windjana Gorge waar we voor het eerst krokodillen in het wild zagen(wel zoetwaterkrokodillen, deze zijn niet zo agressief dan zoutwaterkrokodillen) en 2gasten(een duitser en een hollander in een geel busje) ontmoetten waar we de komende paar dagen mee gingen reizen. Volgende dag verdergereden naar de snelweg, diue we heel blij waren weer te zien na een vrij ruige weg met verscheidene plassen water(tot een meter diep) die we moesten overwinnen en gelukkig is dat gelukt!

De meeste avonden maakten we een kampvuurtje(want s'avonds was het vrij koud, hier in Darwin niet, hoe dichter bij de kust je komt hoe minder je daar last van heb) en gooide daar aardappels in en blikken met groente, kortom superlekker;D!

Na de snelweg weer gevonden te hebben was dat toch wel weer saai dus de volgende dag weer de woestijn in richting Wolfe Creek! Sommigen zullen dit herkennen van die waargebeurde backpackerontvoeringsfilm die hierover gemaakt is, maar het was(natuurlijk) vrij druk en het is waarschijnlijk niet eens hier gebeurd maar bij sydney in de buurt, maarja kan toch zeggen dat ik er geweest ben...!?
Donderdagochtend(12juli) maar weer teruggereden naar de normale weg en besloten dat mn autootje voorlopig wel weer ff genoeg geleden heeft dus verder maar op de weg gebleven.

Verder gereden naar Kununurra via Wyndham waar we een soort grot opzochtte en lekker gezwommen hebben(je kunt hier op veel plekken zwemmen in de natuur zolang je wel uitkijkt voor krokodillen en slangen enzo, het water is overal zo helder dat dat geen probleem is;). In Kununurra een paar daagjes gechillt, was voor de rest niet zo boeiend(gewoon een groot dorp, die je hier heel veel heb, in the middle of nowhere waar in dit gebied(het westen, noorden en in het midden) ook veel aboriginals zitten die te veel drinken en daar duidelijk niet tegen kunnen(er zijn ook veel goede abo's!) en met alleen wat winkeltjes met voedsel enzo. je kunt er trouwens wel heel goed chillen en niets doen:D...

In Kununurra zijn we de jongens met t busje kwijtgeraakt dus waren we weer met zn tweeen verdergereden richting Katherine. Onderweg zijn we Lake Argyle(heel mooi en heel blauw) gaan bekijken waar we weer een krokodil in het water zagen en ons een showtje gaf doordat een visser hem een vis voerde. Volgende dag kwamen we aan in Katherine waar we weer wat boodschapjes deden en doorreden naar Nitmiluk National Park waar je weer wat gorges had(klinkt eentonig maar die dingen zijn zo indrukwekkend dat het mooi blijft en ze zijn natuurlijk allemaal net iets anders). Na daar een nachtje gespendeerd te hebben via Pine Creek het Kakadu National Park ingereden waar we een paar dagen gebleven zijn.

Het eerste wat we daar zagen was een waterval die we beklommen en toen kwamen we uit bij een waterhole die de berg af stroomde en het leek net alsof het water in het uitzicht stroomde(zie foto's), een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien. Hierna was de rest van het national park eigenlijk niet zo veel meer aan(ik was duidelijk weer toe aan een pauze tussen al die nieuwe indrukken), alleen het uiterste puntje, bij de grens van Arnhem Land, was wel mooi, heel groen en veel aboriginal muurkunst.

In principe was de volgende stop Darwin, maar we hadden nog geen zin in de stad dus zijn we eerst wat zuidwaarts van Darwin gegaan(Kakadu NP is oostwaarts van Darwin) naar Mandorah, Berry Springs en Litchfield NP waar je veel natuurlijke zwembaden heb met watervallen en alles, maar ontzettend druk ook met locaal publiek, het zijn gewoon de commerciele zwembaden van australie, best wijs! Mandorah is een strand waarvandaan je Darwin kunt zien dus alvast een voorproefje.

Donderdag 26 juli zijn we dan toch Darwin ingereden en hebben we een camping opgezocht. Natuurlijk is het gewoon weer een stad, maar lekker klein en aan het strand.
veel dingen zijn hier wel duurder dan ergens anders dus lang zal ik hier niet blijven.
We hebben hier ook ff een paar dagen rondgekeken oa in de stad, de botanic gardens het strand waar ook soms een nachtmarkt aan de gang is en verder heb ik ik weer veel achter de computer gezeten en heb ik een baan gezocht(het liefst uit de stad, is goedkoper) die ik nu heb gevonden; ga vanaf donderdag(2 augustus)(alleen) op een boerderij werken(als enige backpacker), iets van 80km ten zuiden van Darwin, vlakbij Berry Springs dus heb er best zin in, ben benieuwd wat ik allemaal ga doen(weer geld verdienen:D)!

Zo, dit was t wel weer ff, heb t vrij beknopt gehouden anders wordt het verhaal veelste lang, toch??
De fotootjes staan er ook weer op geloof ik.

Ennuh, nog ff volhouden daar zonder mij, kom al bijna weer terug:)

Kussies

  • 31 Juli 2007 - 08:18

    Leroy En Jacqueline:

    Heee Bakkie.

    Leuk om weer wat van je te horen je ben nu al toch wel een tijd weg. We missen je wel hoor maar zo aan je berichten te lezen heb je het nog steeds naar je zin is ook belangrijk ik zou nog maar even genieten van alle mooie dingen daar want voor je het weet zit je weer in Tulpen land maar ik ga nou ff je Foto's Checken
    ben wel Benieuwd hoe het er uit ziet.

    Bakkie veel Plezier daar en en we spreken mekaar

    Groeten Leroy Jacqueline, Wessel

  • 31 Juli 2007 - 08:54

    Ornel.:

    heey petertje!

    Je bent nog lekker aan het rondtrekken en vermaakt je prima zo te horen! mooie foto's! k zag martine en andy (frans)op een foto staan, grappig heb met hun gewerkt in alice springs! k ben alweer thuis.. wel lekker maar mis het vrije leven wel al een beetj.. dus geniet er nog van!! voor je het weet ben je weer thuis!
    liefs, ornel.

  • 31 Juli 2007 - 10:05

    Unie:

    Joo Opa.. klinkt lekker allemaal daar. Je hebt die westcoast er wel snel doorheen gejaagd.. zonde! Ik ben alweer een kleine twee maanden in Nederland, kamertje in Groningen gevonden waar ik ga studeren en weet ik veel allemaal. Het is nog niet zo erg in Nederland als iedereen beweerd maar chill 'em daar nog maar ff want hier is alles hetzelfde en wil wel weer terug.

    Later ouwe!
    Unie

  • 31 Juli 2007 - 12:19

    Wouter (N-Z):

    hee opa,
    alles lekker daar? Ik (en Jan) zijn inmiddels alweer een poos thuis en van het heerlijke zomerse weer aant genieten, uiteraard regent het hier de hele zomer!! Super mooi klinkt 't weer, ben dit jaar weer uitgeloot voor geneeskunde dus wie weet zie ik je weer in aussie ;). Wanneer kom je weer thuis, dan moeten we maar ff paar biertjes doen met zn 3'en!
    Nog veel plezier daar!
    Later,
    Wouter (en in gedachte uiteraard ook Jan)
    ps: als je gemma ziet doe 'r veel groeten!

  • 31 Juli 2007 - 23:44

    Jan Unie:

    Haa Wouter dat kan geen toeval zijn.. dat wij op dezelfde dag onze opa een berichtje sturen.. dat moet de innige band met deze ouwe zijn!

  • 02 Augustus 2007 - 12:06

    Meik:

    Hey Peter!

    Gezellig verhaal weer!
    Mijn zus en haar man zitten nu ook een paar weken in Darwin, met hun zeilboot. Geinig toch?

    Het klinkt alsof je het nog goed naar je zin hebt. Dat is fijn.
    Bij ons gaat het ook lekker. Festivalseizoen is aan de gang he... :)
    Helaas niet echt strandweer hier, maar we vermaken ons prima.
    Zaterdag gaan Jur en ik naar de gayparade. Zijn we beide nog nooit heen geweest. Lekker gezellig dagje zon, terras, muziek enzo :)

    Tot over een paar maandjes!
    Natuurlijk ook de groeten en veel plezier gewenst van Jur.

    Groetjes, Meik

  • 06 Augustus 2007 - 16:48

    Mama:

    Hoi Peter,
    Ben blij te horen dat het goed gaat EN dat je nog leeft!
    Hier is het OOK vakantie en ik ben net terug van een weekje Drenthe, waar ik bij Buitenkunst veel theater- en aanverwante dingen heb gedaan. Het heeft drie dagen geregend, maar nu is het hier 30 graden, 's nachts wat koeler. De natuur is daar geweldig, zoveel mooie bossen en het landschap is zeer divers.De sterrenhemel was betoverend vanuit mijn tentje etc. etc.
    Meer als je terug bent;(ja, ik moet toch een keer iets tegenover al die verhalen stellen, want ik word wel een beetje jaloers langzamerhand).
    Ik ben benieuwd wat het werk op de boerderij(die je in Drenthe ook veel hebt) gaat opleveren.......
    Veel liefs, heel veel kusjes en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Dag Vrienden, Dit is 'm dan, mijn dagboek vanuit (ehm) voornamenlijk Australie. Ik hoop hier mijn avonturen te kunnen bijhouden zodat jullie een beetje op de hoogte blijven en ik het natuurlijk ook allemaal een beetje onthoud want het belooft een beweeglijk jaar te worden! Het zou ook leuk zijn als jullie af en toe een berichtje achterlaten zodat ik ook een beetje op de hoogte blijf van eventuele ontwikkelingen in dat koude kikkerlandje en natuurlijk (niet te vergeten) hoe het met jullie gaat!!! Dus meld je mailadres ff aan dan verliezen we elkaar niet uit het oog, figuurlijk gesproken dan he!

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 20364

Voorgaande reizen:

09 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: